،کاربران گرامی تبیان : ضمن عذرخواهی، به علت طراحی سایت جدید پس از مدت کوتاهی در خدمتتان خواهیم بود       ،کاربران گرامی تبیان : ضمن عذرخواهی، به علت طراحی سایت جدید پس از مدت کوتاهی در خدمتتان خواهیم بود       ،کاربران گرامی تبیان : ضمن عذرخواهی، به علت طراحی سایت جدید پس از مدت کوتاهی در خدمتتان خواهیم بود       ،کاربران گرامی تبیان : ضمن عذرخواهی، به علت طراحی سایت جدید پس از مدت کوتاهی در خدمتتان خواهیم بود            
   ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۳ تير -اِلأِثنين ٢٢ ذو القعده ١٤٤١ - Monday july 2020
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
صفحه اصلی   حوزه مقالات پزشکی تغذیه
 
 
درمورد سبزيجات و ميوه- اصل پنج بار در روز را فراموش نکنيم! مصرف پنج بار ميوه و سبزيجات در روز ايده ال است. بهتر است که اين محصولات -تازه مصرف شده و يا در صورت امکان خيلي کم وکوتاه پخته شده باشند. يک بار از اين پنج بار، آب ميوه مصرف کنيم.
 
به گفته پزشكان متخصص تغذيه، انجام روش ‌هايي چون آهسته غذا خوردن، پياده روي كردن روزانه، استفاده از ميوه و سبزي حين صرف غذا و از همه مهم تر داشتن يك هدف، از برجسته ‌ترين راه ‌هاي كاهش وزن و تناسب اندام است.
 
سنگك همچنان سنتي مانده است. نان سنگك پيشينه اي بس كهن در تاريخ ايران دارد و از ويژگي هاي اين مرز و بوم است و در هيچ كشوري پخت نمي شود از اين رو به يك نماد فرهنگي تبديل شده است.
 
وجود دارد جذب آهن موجود در منابع غذايي را افزايش دهند. بنابراين مصرف آب ليمو و يا آب نارنج در سالاد شامل گوجه فرنگي ، فلفل سبز دلمه اي ، كلم ، گل كلم و سبزي خوردن همراه با غذا موجب مي شود كه آهن غذا بيش تر جذب شود ، خودداري از صرف چاي بلافاصله پس از صرف غذا نيز موجب مي شود آهن غذا بيش تر جذب شود.
 
خوردن ميوه بلافاصله بعد از غذا باعث نفخ در معده مى شود. بنابراين ميوه را 2-1 ساعت بعد يا 1 ساعت قبل از غذا ميل کنيد.‌ چاى حاوى يک اسيد با درجه بالا است. اين ماده باعث مى شود که پروتئين موجود در غذايى که ما مى خوريم سخت شده و درنتيجه مشکل در هضم شدن بوجود مى آيد.
 
امام رضا (ع) :اگر کسی هفت روز، روزی یک مرتبه، یک دانه سیر بخورد، دچار ناراحتی های مفاصل و بادهای بدن نخواهد شد.
 
اگر مي خواهيد جواني خودتان را حفظ کنيد اين شش نوع غذا را فراموش نکنيد: روغن زيتون، ماست، ماهي، شکلات، آجيل و توت سياه!
 
اگر شما هم جزو آن گروه افرادي هستيد که بعد از خوردن يک ليوان شير دچار دل درد و دل‌پيچه مي‌شوند، جالب است بدانيد تنها شما نيستيد که دچار اين حالت مي‌شويد، حدود 70 درصد مردم جهان نمي‌توانند شير و ساير محصولات لبني را به راحتي مصرف کنند. به نظر مي‌رسد عدم تحمل لاکتوز وراثتي است.
 
با وجود تزريق مواد سرطان زا به اين حيوانات، با مصرف ماست ترش، سرطان كبد در آن ها كاهش مي يابد. سودمندي لبنيات ترش در پيشگيري از سرطان مصرف لبنيات ترش و تخمير شده مانند ماست، از بيماري سرطان كبد جلوگيري مي كند.
 
ماست، نه تنها يک غذاي سبک مغذي، آسان، سريع و عالي است و هميشه در دسترس، بلکه محققان شواهدي يافته‌اند که شير و ماست طول عمر را افزايش مي دهد. ماست، محصول لبني تخمير شده‌اي است که از افزودن کشت باکتري به شير درست مي‌شود.
 
روغن بسياري از غذاها در روغن سرخ مي شوند و به بسياري ديگر روغن را به عنوان چاشني اضافه مي کنند. مانند برنج، سالاد و... . روغن مصرفي ما دو منشا مختلف دارد: حيواني و نباتي.
 
مشاهده اولین صفحه مشاهده صفحه قبلی [ 512 ] 513 514 515 516         مشاهده صفحه بعدی مشاهده صفحه آخر
   
تغذیه
بیماری ها
داروشناسی
سلامت جامعه
 
 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse