امام صادق (ع) حدیثی را بدین مضمون نقل می كند: "در آغاز فروردین، آدم آفریده شد و آن روز فرخنده ای است برای طلب حاجت ها و برآورده شدن آرزوها و دیدار پادشاهان و كسب دانش و زناشویی و مسافرت و داد و ستد. در آن روز خجسته بیماران بهبودی می یابند و نوزادان به آسانی زاده می شوند و روزی ها فراوان می گردد.       فرارسيدن بهار سال 1396 و عيد نوروز بر همگان مبارك باد.                        
   ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ فروردين -اِثَّلاثا ٢٩ جمادي الثانيه ١٤٣٨ - Tuesday March 2017
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
صفحه اصلی   دین و اندیشه
 
 
بدون شك يكي از اركان جاودانگي قرآن كريم، هماهنگي آن با فطرت و عقل بشر است؛ زيرا چگونه ممكن است كتابي براي راهنمايي و هدايت انسان نازل گردد و هماهنگي عميق با جهان شگفت و ژرف از يك سو، و با جان ملكوتي آدمي از سوي ديگر نداشته باشد و همچنان رهنما و هدايتگر باقي بماند؟
 
به چيزهايى كه نماز را باطل مى كنند و از بين مى برند مُبطِلات نماز مى گويند و اگر يكى از اين كارها را درنمازمان انجام دهيم، بايد نماز را دوباره بخوانيم.
 
احساس گناه و رنجش حالت‌هايي رواني هستند كه عشق و محبت را تخريب كرده و درد ورنج به بار مي‌آورند. در ظاهر امر آنها توسط رخدادها ايجاد مي‌شوند ولي در واقع اينطور نيست. رنجش و گناه حاصل شيوه ارتباط شما با رخدادهاست.
 
از آن‏جا كه انسان موجودي است ذاتا طالب كمال نهايي و سعادت ابدي و هميشه در انديشه شناخت كمال ابدي و نهايي و راه‏هاي وصول به آن و نيز شناخت موانع نيل به آن و كيفيت برطرف كردن آنهاست و نيز از آن‏جا كه شيطان را يكي از موانع مهم در راه نيل به كمال نهايي خود مي‏داند.
 
مذهب اسلام همزمان با اينكه به انسان مى‏گويد كه خدا را عبادت كن و چگونه عبادت كن، به او مى‏گويد چگونه زندگى كن و روابط خود را با ساير انسان‏ها بايد چگونه تنظيم كنى و حتى جامعه اسلامى با ساير جوامع بايد چگونه روابطى را برقرار نمايد.
 
كنفوسيوس(Confucius) حكيم و سياستمدار چيني آيين تازه اي براي مردم چين آورد كه با وجود مقبوليت عامه، پس از چندي از رونق افتاد و جاي خود را به آيين بودا داد.
 
قرآن كریم در بیان اثبات معارف، اندیشه آدمی را در چارچوب اصطلاحات فلسفی و براهینِ دقیق و پر پیچ و خم محصور نمی سازد. سبك عمومی استدلال و بیان الهی، توجه دادن انسان به فطرت و برانگیختن زمینه های فطری و توجه به خودشناسی و یا مظاهر طبیعت می باشد.
 
ارشاد و ترغيب به نظر در ملكوت آسمان ها و زمين و همه مخلوقات، براي پي بردن به اسرار الهي كه در مخلوقات مودّع است. و از اين راه است كه دل ها آكنده از ايمان به خداوند و عظمت و حكمت او مي شود.
 
یک عده از مجهولات است که انسان از نخستین روزهای پیدایش و زندگی خود با شعور خدادادی خواه ناخواه به وجود آنها پی برده و با غریزه کنجکاوی که دارد حل آنها را از خود خواسته و از خود می پرسد آیا جهان هستی خدای آفریننده ای دارد؟ در صورتی که آفریننده ای در کار باشد غرض وی از آفرینش چیست؟
 
دوست دارم انس بيش‏تري با قرآن داشته باشم؛ چگونه مي‏توانم با قرآن مانوس شوم؟ چگونه مي‏توانم با قرآن از ديد تدبر و تعقل برخورد كنم؟ براي شناخت قرآن و بهره‏مندي بيش‏تر از آن بايد مراحلي را طي كرد.
 
مسيحيان در «بسم‏الله‏» خود چنين مي‏گويند: «به نام پدر، پسر و روح‏القدس خداي يگانه. آمين.» اين سخن با تعبير «نام‏» آغاز مي‏گردد، و با تصريح به يگانگي خدا پايان مي‏يابد. آنچه ميان اين دو تعبير آمده است، تفسير آسماني کيان و ذات الهي است.
 
   
اخلاق
ادیان و مذاهب
مهدویت
اهل بیت (ع)
فلسفه و عرفان
احکام اسلامی
قرآنی
 
 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse