مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها را وظیفه خود بدانند -رهبر معظم انقلاب   
۱۳۹۶ يکشنبه ۱ مرداد -اِلأَحَّد ٢٨ شوال ١٤٣٨ - Sunday july 2017
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
  بازدید ها :  85   بازدید    تاریخ درج مطلب  15/10/1395    
 
 
به این ۴ دلیل هر روز تربچه بخورید

این سبزیجات با ترکیب رنگ قرمز، بنفش و سفید به خانواده ی کلم ها و شلغم تعلق دارند. تربچه کم کالری و در عین حال سرشار از ویتامین های B1، B2، B3 بوده و منبع خوب پتاسیم، فسفر، کلسیم، سدیم و بتاکاروتن محسوب می شوند. بنابراین ارزش این را دارند که به طور روزانه از آن ها استفاده کنید. در این مطلب ۴ دلیل خوب برای این کار ذکر می کنیم.

تربچه و آنتی اکسیدان

تربچه های نقلی سرشار از آنتی اکسیدان هستند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که مصرف منظم تربچه نقش مهمی در پیشگیری از بروز برخی سرطان ها مانند سرطان ریه، سرطان تخمدان و کلیه دارد. چون حاوی ترکیبات سولفوری بوده و شما را در برابر سرطان ایمن می کنند.

اگر از مشکل احتباس آب(ورم) رنج می برید تربچه میل کنید. ورم پاها و انگشت ها و بروز سلولیت ها ناشی از همین احتباس آب در بدن است

تربچه و ترکیبات ضدباکتریایی

تربچه ها خواص درمانی دارند چون به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریالی با بروز عفونت ها و بیماری ها مقابله می کنند. این سبزی نقلی برای پوست نیز مفید است و باعث آب رسانی آن می شود. تربچه ها با تشکیل قرمزی های روی پوست مقابله می کنند. شما حتی می توانید از یک یا چند برش تربچه به عنوان پانسمان زخم های سطحی نیز استفاده کنید.

تربچه سیرکننده

تربچه باعث بهبود هضم غذا می شود. این سبزی سیرکننده است چون سرشار از فیبر و مواد معدنی زیادی است. اگر در دفع نیز مشکل دارید می توانید به تربچه اعتماد کنید. افرادی که رژیم لاغری دارند حتماً تربچه را در برنامه ی غذایی شان بگنجانند. چون با کسب کمترین میزان کالری کمک زیادی به هضم و گوارش چربی ها خواهند کرد.

تربچه تامین کننده ی آب

اگر از مشکل احتباس آب(ورم) رنج می برید تربچه میل کنید. ورم پاها و انگشت ها و بروز سلولیت ها ناشی از همین احتباس آب در بدن است. برای مقابله با چنین مشکلاتی آب بیشتری بنوشید، نمک را کاهش دهید، تغذیه ی سالمی داشته باشید و تربچه میل کنید. حتماً تربچه را در سبزی خوردن استفاده کرده و حتی از آن سالاد تهیه کنید.

نویسنده: فاطمه حلوایی

منبع: سایت کاروان صادقیه

 

اين مقاله تا چه اندازه براي شما مفيد بوده است؟

 12345 
ضعيفعالي
توضیحات شما . (اختياري)

ميانگين آرا :0.0 از 5 امتياز است.


12345
0 : تعداد کل آرا ارسال شده
-1 99979 -1 -1

تغذیه
بیماری ها
داروشناسی
سلامت جامعه
  
 
ارسال به دوستان


در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse