مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها را وظیفه خود بدانند -رهبر معظم انقلاب   
۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن -اِلأَحَّد ٢٣ ربيع الثاني ١٤٣٨ - Sunday january 2017
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
  بازدید ها :  37   بازدید    تاریخ درج مطلب  8/10/1395    
 
 
مسکن کر می کند

محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش شنوایی و ناشنوایی مرتبط است.

محققان بیمارستان زنان و بریگام آمریکا دریافته اند که بین استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDS)یا استامینوفن با کاهش شنوایی ارتباط وجود دارد اگرچه هنوز مکانیسم دقیق این موضوع مشخص نیست.

گری کورهان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «کاهش شنوایی تاثیر عمیقی بر کیفیت زندگی خواهد داشت. یافتن فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح به شناسایی شیوه های کاهش این خطرات قبل از شروع کاهش شنوایی کمک کرده و روند پیشرفت این مشکل را کُند می کند.»

تیم تحقیق داده های بیش از ۵۴ هزار زن بین رده سنی ۴۸ تا ۷۳ سال را بررسی کردند. محققان اطلاعات مربوط به استفاده از استامینوفن، ایبوپروفن و آسپرین و همچنین میزان کاهش شنوایی این افراد را براساس گزارش خود افراد بررسی کردند.

محققان دریافتند مصرف طولانی مدت ایبوپروفن یا استامینوفن با ریسک بالای کاهش شنوایی مرتبط است. محققان در این مطالعه رابطه قابل توجهی بین مصرف آسپرین و کاهش شنوایی مشاهده نکردند.

به گفته محققان، در حدود ۵.۵ درصد از کاهش شنوایی در این زنان ناشی از مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن بود.

منبع: روزنامه جام جم

اين مقاله تا چه اندازه براي شما مفيد بوده است؟

 12345 
ضعيفعالي
توضیحات شما . (اختياري)

ميانگين آرا :0.0 از 5 امتياز است.


12345
0 : تعداد کل آرا ارسال شده
-1 99656 -1 -1

تغذیه
بیماری ها
داروشناسی
سلامت جامعه
  
 
ارسال به دوستان


در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse