مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها را وظیفه خود بدانند -رهبر معظم انقلاب   
۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ اسفند -اِلخَميس ٢٥ جمادي الثانيه ١٤٤١ - Thursday February 2020
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
  بازدید ها :  147   بازدید    تاریخ درج مطلب  29/12/1396    
 
 
مثبت فكر كردن را تمرین كنید

مثبت فكر كردن را تمرین كنید

تفكر مثبت شیوه‌ای از فكر كردن است كه فرد را قادر می‌سازد نسبت به رفتارها، نگرش‌ها، احساس‌ها، علایق و استعداد خود و دیگران برداشت و تلقی مناسبی داشته باشد و با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه‌ترین تصمیم را بگیرد. افكارمثبت، افكاری سازنده و انرژی‌بخش هستند كه بر اثرتلقین، تكرار و تمرین به ذهن راه می‌یابند و نتیجه آن مثبت شدن ذهن و فکر است. در این صورت كنترل فكر دراختیار ماست. افراد مثبت‌نگر با وجود تفكر درباره گذشته و آینده، در زمان حال زندگی می‌كنند و از آن چه دارند راضی و خشنود هستند. در گفتار خود از كلمات و عبارات مثبت و امید بخش استفاده می‌كنند و همیشه سعی می‌كنند با تلاش و كوشش به موفقیت برسند و اگر در كاری موفق نشدند عامل را ابتدا در خود وسپس در شرایط بیرونی جست‌وجو می‌كنند. همیشه قبل از صحبت كردن فكر می‌كنند، به همین دلیل كمتر دچار خطا و اشتباه با ضد و نقیض‌گویی می‌شوند. اگر از آنها خواسته شود درباره موضوعی اظهارنظر كنند، با وجود تفكر در جنبه‌های منفی، موارد مثبت آن را بیان می‌كنند و موضوع را به فال نیك می‌گیرند به عبارت دیگر نیمه پر لیوان را می‌بینند. مشكلات را ناچیز شمرده و برای حل آنها از توانایی خود و راهنمایی دیگران استفاده می‌كنند. همه‌چیز در نظر آنها زیبا بوده و سعی می‌كنند از مواهب زندگی بیشترین استفاده را ببرند. در ارتباط‌های اجتماعی خود با دیگران حسن ظن دارند (مگر خلاف آن را ببینند) و سعی می‌كنند در حد توان به دیگران خدمت و كمك كنند. شیوه تفكر مثبت، شكست‌ناپذیر است و باعث می‌شود كه بتوانیم به بسیاری از موفقیت‌هایی كه در زندگی می‌خواهیم، دست یابیم. مثبت‌اندیشی به شما كمك می‌كند تا ترس خود را به شجاعت و ضعف خود را به قدرت تبدیل كنید. بهتر است موفقیت را پیش شرط ذهنی خود فرض كنید. این یكی از اصول اولیه تفكر مثبت است. هیچ‌گاه نباید گمان كنید همه‌چیز به آخر رسیده است، حتی زمانی كه همه‌چیز برخلاف میل شما باشد و نتوانید به موفقیت دست یابید؛ حتی در بدترین شرایط هم راه گریزی وجود دارد.

احساس خوشبختی

هیچ‌چیز مثل زندگی مثبت‌نگرانه نمی‌تواند احساس شادكامی و خوشبختی را در انسان به وجود بیاورد. انسان‌هایی كه احساس خوشبختی می‌كنند افرادی هستند كه كمتر با افكار و مسائل منفی سروكار دارند و اجازه نمی‌دهند بیش از مقدار لازم و طبیعی با مسائل منفی درگیر شوند. با نگاه به نیمه پر لیوان زندگی می‌كنند و اتفاقات را از جانب مثبت ارزیابی می‌كنند. افكار روزانه آنها حول و حوش مسائل خوب دور می‌زند و با دیدگاهی مثبت كارها و امور زندگی خود را دنبال می‌كنند. آنها كمتر از واژه‌های نمی‌شود، نمی‌توان و... استفاده می‌كنند. مثبت‌بینی نیروی انسان و اراده او را در جهت رسیدن به اهداف و خواسته‌هایش تامین می‌كند.

تقویت انگیزه

انگیزه موتور حركتی انسان بی‌انگیزه، راكد و كسل و بی‌تحرك است. با عوامل مخل انگیزه بجنگید و عواملی را تقویت کنید كه انگیزه شما را قدرتمند و قوی می‌سازند.

برنامه‌ریزی

بدون برنامه‌ریزی زندگی بهم ریخته و نامنظم است و بی‌نظمی مخل آسایش و خوشبختی. نظمی به زندگی خود بدهید كارها و وظایف خود را مشخص كنید و هر چیز را سر جای خود قرار دهید و برای هر كاری وقتی تنظیم كنید. به این ترتیب شما در بین كارها و وظایف و مشغله‌های مختلف گیر نخواهید افتاد و كمتر و كمتر دچار ناراحتی و استرس خواهید شد طبعا شادمان‌تر و شاداب‌تر خواهید بود.

هدفمند باشید

داشتن هدف، بیشتر برنامه‌ها و امور زندگی انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. راه و روش زندگی شما در راستای اهداف‌تان از زندگی شكل می‌گیرد. اهداف بلندمدت و كوتاه‌مدت خود را معین كنید. خلاقیت بیشتری به خرج بدهید و روش‌های جدیدی را برای رسیدن به اهداف خود یاد بگیرید. اهداف به شما انگیزه می‌دهند و شیوه‌های خوب زندگی را برایتان ترسیم می‌كنند.

تمرین

به‌طور مرتب در طی روز لحظاتی توقف كنید و ببینید مشغول فكر كردن به چیزی هستید. اگر متوجه شدید كه بیشتر افكار شما منفی هستند سعی كنید یك نكته مثبت در آنها پیدا كرده و فكرتان را تصحیح كنید.

مثبت فكر كردن

هر روز! اگر بدبین هستید و افكاری منفی دارید توقع نداشته باشید كه در طول یك روز، به یك فرد مثبت‌نگر و خوشبین تبدیل شوید. اما با تمرین كردن گفت‌وگوی ذهنی شما، كم‌كم مثبت می‌شود و از حالت خودانتقادی بیرون می‌آید و خودپذیری جای آن را می‌گیرد و همین‌طور نسبت به اطرافتان كمتر دیدگاهی بدبینانه خواهید داشت. تمرین تفكر مثبت، دید بهتری به شما می‌بخشد. وقتی حالت ذهنی مثبت باشد قادرید از پس هر مساله ای هرچقدر هم استرس‌زا و ناراحت‌كننده باشد به نحو موثری برآیید. این توانایی (مثبت‌نگری) به سلامت جسم و روح شما كمك می‌كند و درهای جدیدی را به رویتان می‌گشاید. تمرین روزانه را به یاد داشته باشید.

منبع: روزنامه آرمان

اين مقاله تا چه اندازه براي شما مفيد بوده است؟

 12345 
ضعيفعالي
توضیحات شما . (اختياري)

ميانگين آرا :0.0 از 5 امتياز است.


12345
0 : تعداد کل آرا ارسال شده
-1 117242 -1 -1

جامعه شناسی
روانشناسی
آسیب شناسی اجتماعی
خانواده
  
 
ارسال به دوستان


در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse