مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها را وظیفه خود بدانند -رهبر معظم انقلاب   
۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر -اِثَّلاثا ١٤ محرم ١٤٤٠ - Tuesday September 2018
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
  بازدید ها :  133   بازدید    تاریخ درج مطلب  2/1/1397    
 
 
4تغییر در رژیم غذایی که بهتر از بوتاکس عمل می‌کند

اگر نگاهی به عکس‌های دوران دبیرستانتان بیندازید و پس از آن خودتان را در آینه ببینید متوجه تفاوت‌های زیاد چهره‌تان می‌شوید. یکی از چیزهایی که می‌تواند به نزدیک‌تر شدن شما به تصویرتان در دوران دبیرستان کمک کند رژیم غذایی است.

موارد زیر تغییرات ساده‌ای در رژیم غذایی هستند که تحقیقات علمی تاثیر آنها را بر بازگردان جوانی پوست ثابت کرده است:

مصرف ویتامین C را افزایش دهید

ویتامین C نه‌تنها آنتی‌اکسیدانی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد است، بلکه در ساخت کلاژن به آنزیم‌های سازنده این پروتئین کمک می‌کند. فلفل قرمز و سبز، بروکلی، آب سبزیجات، توت فرنگی، مرکبات و کیوی عمده ترین منابع ویتامین C به شمار می‌آیند.

اسید لینولئیک را دریابید

مطالعه روی 4000 زن نشان داد بالاتر بودن میزان اسید لینولئیک ـ فراوان ترین اسید چرب پوست ـ در رژیم غذایی با پایین بودن میزان چین و چروک پوست مرتبط است. همچنین در این مطالعه نشان داده شد زنان مسنی که اسید لینولئیک و ویتامین C کمتری از رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند پوست خشک‌تری دارند.

از آنجا که بدن، اسید لینولئیک نمی‌سازد این اسید چرب باید از رژیم غذایی دریافت شود. روغن سویا، روغن کانولا، گردو، بادام و دانه‌های آفتابگردان برخی از منابع غنی از اسید لینولئیک هستند.

مصرف شیرینی‌ها را کاهش دهید

تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی حاوی میزان کمتری قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده به جوان‌تر باقی ماندن پوست کمک می‌کند.

در مقابل، رژیم‌های حاوی قند بالا می‌تواند باعث تخریب فیبرهای کلاژن و الاستین و از بین رفتن کشسانی آنها شده و به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست منجر شود.

دسرهای طبیعی مانند هندوانه، طالبی، انگور و آناناس را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین کنید. این میوه‌ها نه تنها غنی از آنتی‌اکسیدان هستند، بلکه با رادیکال‌های آزاد نیز مقابله می‌کنند.

کلاژن بیشتری مصرف کنید

کلاژن، فراوان‌ترین پروتئین بدن است که با افزایش سن از میزان آن کاسته می‌شود و کاهش آن عوارضی مانند شلی و چین و چروک‌های پوستی را به دنبال دارد.

این پروتئین در غذاهای حیوانی مانند مرغ و گوشت یافت می‌شود بنابراین رژیم غذایی‌ای که میزان کافی از این پروتئین در آن وجود داشته باشد برای سلامت عمومی بویژه سلامت پوست اهمیت زیادی دارد.

 

منابع گوشتی کم چرب، ماهی و لوبیا، همچنین منابع غذایی حاوی ویتامین‌های C و E که تولید کلاژن را افزایش می‌دهند مانند انواع کلم‌ها، مرکبات، گوجه فرنگی و شیر سویا را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

منبع: روزنامه جام جم

اين مقاله تا چه اندازه براي شما مفيد بوده است؟

 12345 
ضعيفعالي
توضیحات شما . (اختياري)

ميانگين آرا :0.0 از 5 امتياز است.


12345
0 : تعداد کل آرا ارسال شده
-1 114850 -1 -1

تغذیه
بیماری ها
داروشناسی
سلامت جامعه
  
 
ارسال به دوستان


در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse