رئیس مرکز پژوهش اتاق بازرگانی اردبیل:تحلیل بازار تجاری روسیه انجام پذیرد/ لزوم بررسی سیاست مشترک کشورهای موفق در صادرات
رئیس مرکز پژوهش اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: برای رونق اقتصادی و افزایش میزان صادرات، تحلیل بازار روسیه به عنوان بازار جدید صادراتی انجام گردد.
محمد حسنزاده در تشریح آخرین وضعیت صادرات استان در جلسه شورای دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: یکی از سیاستهای مورد اجرا برای افزایش صادرات تولید کالاهای جدید با رویکرد صادراتی بوده و در این حوزه اتاق بازرگانی دو برنامه و رویکرد را در نظر گرفته است.
وی توضیح داد: برای افزایش میزان صادرات شناسایی کالاهای صادر شده از گمرک مرزی استان که گمرک مبداء آنها سایر استانهای کشور بوده و در ادامه بررسی توجه به تولید محصولات با مدنظر قرار دادن منابع طبیعی و نیروی انسانی موجود انجام پذیرد.
رئیس مرکز پژوهش اتاق بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: برای موفقیتهای بیشتر در میزان صادرات میبایست تحلیل بازار روسیه به عنوان بازار جدید صادراتی انجام شده و شناسایی کالاهای وارداتی این کشور از جمله سیاستهای مدنظر قرار گیرد.
حسنزاده شناسایی مسیرهایی که منتج به افزایش میزان صادرات و رونق اقتصادی استان میشود را لازم شمرد و ادامه داد: چنانچه سیاستهای کشور بر این محور بوده که بر اساس مزیتهای نسبی اقدام شود، مزیت نسبی اردبیل با ایجاد منطقه آزاد تجاری بوده و باید از فرصتهای تجاری موجود در این بخش استفاده کرد.
وی یادآور شد: سیاست مشترک کشورهای موفق با سرمایهگذاری و توجه به زیرساختهایی نظیر مسیرهای ارتباطی، جادهها و راهآهن تحقق پیدا کرده و با مشخص کردن صنایع کلیدی و حساس و اعطای اعتبارات و کاهش مالیات آنان زمینه رونق اقتصادی و افزایش بازدهی و سود بنگاههای اقتصادی فراهم میشود.