مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها را وظیفه خود بدانند -رهبر معظم انقلاب   
۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان -اِلأَربِعا ١٢ ربيع الاول ١٤٤٠ - Wednesday November 2018
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
  بازدید ها :  261   بازدید    تاریخ درج مطلب  16/7/1396    
 
 
روش های بازاریابی و فروش اپلیکیشن

یکی از دلایل عدم موفقیت این اپلیکیشن ها در بازار عدم توجه به اندازه بازار است منظور از اندازه بازار, خرید ریالی یک محصول یا خدمت در یک بازه زمانی مثلا یک سال در یک کشور است

اپلیکیشن APPLICATION) )نوعی نرم افزار کامپیوتر است که برای استفاده کاربر نهایی (END-USER )استفاده می شود .اکثر نرم افزارهایی که روزانه ما استفاده می کنیم شامل این تعریف می شود .

انتظار می رود میزان دانلود اپلیکیشن تا سال 2020 با نرخ رشد 1.8برابری به 378 میلیارد برسد .موبایل های هوشمند و تبلت ها در سال های اخیر به محبوب ترین گجت های شخصی و همراه در سراسر دنیا تبدیل شده اند .این گجت های هوشمند اما محبوبیت خودشان را به اپلیکیشن های متنوع و متفاوتی که برای آنها ارایه شده اند مدیون هستند .در ایران نیز سالانه حدود هفتاد هزار اپلیکیشن تولید می شود .بر طبق کتاب "بازاریابی و فروش نرم افزار " که به روشهای بازاریابی و فروش اپلیکیشن ،نرم افزار و نرم افزار فروشگاهی می پردازد .تغییر و تحولات صورت گرفته در بازار اپلیکیشن ،ما را به این نقطه می رساند که حرکت از تولید محوری به سوی بازار محوری با حرکت سریع در حال چرخش است .

یکی از دلایل عدم موفقیت این اپلیکیشن ها در بازار عدم توجه به اندازه بازار است . منظور از اندازه بازار ،خرید ریالی یک محصول یا خدمت در یک بازه زمانی مثلا یک سال در یک کشور است . بیل گیتس مالک شرکت مایکروسافت می گوید : فرق است بین کارآفرینی که وقتی از تو می پرسند اندازه بازار محصولات شما چقدر است می گوید :اوه .......!خیلی زیاد و کارآفرینی که می گوید اندازه بازار محصولات و خدماتی که در آن فعالیت می کنیم ،یکصد میلیون دلار است. از دیگر توصیه های متخصصان بازاریابی به تولید کنندگان اپلیکیشن این است که :

1- بازار را بررسی و تحلیل کنید

درست مانند هر کسب و کار دیگری، موفقیت شما در گروی درک صحیح و تحلیل درست از بازار نهفته است. اپ استور و گوگل پلی و کافه بازار مهم ترین بازارهای نرم افزاری هستند که در این زمینه در پیش روی دارید. بهترین راه برای درک اپ استور اپلو کافه بازارو.. نگاه کردن به فهرست های پرفروش ترین و برترین برنامه های رایگان، برترین برنامه های در حال رشد و... است. اپل قادر به ارائه ی چنین فهرست هایی در هر یک از دسته بندی های مورد علاقه شما است.

بهتر است این آمار و ارقام را به طور مرتب بررسی نمایید و موارد مهم را در دفترچه یادداشتتان بنویسید. انجام چنین کاری در دراز مدت شما را از برنامه های موفق، طرح های محبوب و بازاریابی پیرامون مدل های گوناگون قیمتی آگاه می سازد. علی رغم اینکه انجام این کار دشوار به نظر می رسد، انجام این تحقیقات بسیار ساده بوده و هزینه ی خاصی در پی ندارد؛ از این گذشته کاری جذاب و مفرح نیز خواهد بود.

2- سازگاری ایده های نو با برنامه های موفق

از کجا می دانید برنامه ی شما مورد توجه بازار قرار می گیرد؟ بهتر است برای چنین کاری به جدول برترین برنامه ها نگاهی بیندازید. آیا برنامه هایی نظیر آنچه که شما قصد تولیدش را دارید، در آنجا فهرست شده است؟ اگر بله، این پتانسیل وجود دارد که برنامه ای موفق داشته باشید و اگر این طور نیست، باز هم به نگاه کردن ادامه دهید. به همین سادگی.

۳- تجربه ی کاربر در برنامه خود را طراحی کنید

حال زمان آن فرارسیده تا تجربیات خود را به ماهیتی قابل لمس تبدیل کنید. برای تبدیل درست ایده ها، پیشنهاد می شود تا آن را بر روی کاغذ بکشید. گرچه ممکن است برخی ترجیح دهند از ابزارهای دیجیتال نظیر برنامه فتوشاپ یا Draft استفاده کنند. هر روشی که با آن راحت تر هستید را برگزینید. این روش بهترین راه برای ارائه جزئیات مربوطه به برنامه نویسان است.

هر چه توضیحات واضح تری ارائه کنید، در زمان کار با برنامه نویسان با مشکلات و سوء تفاهم های کمتری مواجه می شوید. هدف، انتقال صحیح معانی و اهداف کلی کار به گونه ای است که در نهایت منجر به تولید برنامه ای کاربردی شود.

4- برنامه نویسان توانمند را به کار گیرید

پیدا کردن و به خدمت گرفتن نخستین برنامه نویس، کاری دشوار و گاه زمان بر است، اما بکوشید این زمان را با دقت صرف نمایید. یافتن افراد توانمند شما را از تأخیرهای ناخواسته در حین کار دور کرده و روند توسعه برنامه را تسریع می نماید و به مراتب از هزینه ها خواهد کاست. بهتر است همیشه به دنبال افراد با استعداد جدید باشید و آن ها را در گروه خود جای دهید.

5- آزمایش برنامه

زمانی که برای آزمایش برنامه صرف می کنید بسیار مهم است چرا که روند استفاده ی کاربر نهایی از برنامه را به چشم خواهید دید. ممکن است کاربران سوالاتی در ذهن داشته باشند، سوالاتی که به ذهن شمای توسعه دهنده خطور نمی کند. این موارد نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. طرح های اولیه ی تهیه برنامه را کنار بگذارید و بکوشید تمامی جانب کار را به خوبی بسنجید. هرگز تصور نکنید ممکن است بخشی از برنامه به دلیل آنکه قبلاً خوب کار می کرده از آزمایش مبرا است. باید تمامی بخش های برنامه را همیشه کنترل و بررسی نمایید؛ به خصوص پیش از انتشار نهایی محصول.

نباید روند آزمایش برنامه تنها به شما محدود شود. ممکن است این برنامه تنها برای شما قابل فهم باشد اما برای سایرین چنین نباشد. از هر کسی که می شناسید کمک بگیرید تا برنامه ای خوب داشته باشید. هیچ محدودیتی در این بین وجود ندارد؛ از خواهر زاده ۱۲ ساله تان گرفته تا مادربزرگ ۷۵ ساله!

6- برای برنامه خود بازاریابی کنید

اپ استور ،کافه بازار و...مملو از برنامه های عالی و کاربردی است، پس برای کسب موفقیت نیاز به تبلیغات و بازاریابی برای برنامه تان دارید. برای بازاریابی موفق، لازم است تا به چندین حوزه توجه ویژه ای داشته باشید. در واقع ابزارهای اولیه ای که برای موفقیت برنامه تان در اختیار دارید همانا فرصت بازاریابی برای آن است.

کار شما از طراحی آیکون برنامه تا انتها و انتشار آن همگی به بازاریابی صحیح بستگی دارد. علاوه بر بازاریابی، برنامه را می بایست با توجه به نیاز مخاطبان و تحرکات رقبا همیشه به روز نگه داشته و تغییرات سازنده ای در آن اعمال نمود.

سه تا پنج مرتبه ظاهر برنامه و ۵ تا ۱۰ مرتبه عنوان و توضیحات آن را در اپ استور تغییر دهید و از این گذشته، پس از هر تغییری، کلمات کلیدی متناظر برنامه را نیز ویرایش کنید. همچنین انتخاب دسته بندی مناسب نیز حیاتی است. همیشه باید به نظرات کاربران توجه کرده و آن ها را مد نظر داشته باشید.

روشهای فروش اپلیکیشن :

1-یک ویدیو بسازید و به اشتراک بگذارید .

ساختن ویدیو یکی از بهترین کارها برای نمایش اپلیکیشن شماست ،یک ویدیو از نحوه کار اپلیکیشن تهیه کنید و از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .هرچقدر ویدیو شما جذاب تر باشد احتمال خرید اپلیکیشن شما بیشتر می شود .

2-نظریان مشتریانتان را در باره اپلیکیشن تان را منتشر کنید .درج نظر مشتریان سابق و فعلی درباره اپلیکیشن تان یک راه برای جذب مشتریان جدید است.

3-دوره هایی برای دانلود رایگان برنامه خود در نظر بگیرید، بدین ترتیب می توانید کاربران را ترغیب کنید تا با محیط برنامه شما آشنا شوند؛ موضوعی که برای انتشار برنامه های کاربردی حیاتی است. این نسخه رایگان را حداکثر بین تمامی مشتریان احتمالی توزیع کنید .در این نسخه روشهای تهیه سریع اپلیکیشن کامل را نیز توضیح دهید تا به سرعت در اختیار مشتریان احتمالی تان قرار گیرد .

4- اپلیکیشن خود را بطر منظم اپدیت کنید .

هر 4-6 هفته ، این تعهد شما را به مخاطبین تان ثابت می کند .این در جلب رضایت مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید نقش مهمی ایفا می کند .

منبع: سایت آفتاب

اين مقاله تا چه اندازه براي شما مفيد بوده است؟

 12345 
ضعيفعالي
توضیحات شما . (اختياري)

ميانگين آرا :0.0 از 5 امتياز است.


12345
0 : تعداد کل آرا ارسال شده
-1 109554 -1 -1

کامپیوتر
هوافضا
صنایع الکترونیکی
نجوم
مقالات عمومي
  
 
ارسال به دوستان


در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse